Pecsét és egyedi jel a kezeden

Jób Könyvét olvastam, amikor megálltam egy mondat fölött:   Minden ember kezét lepecsétli, hogy megismerje minden halandó, hogy az Ő műve.  Elgondolkoztam mi ez a pecsét a kezemen?

7,2 milliárd ember él a Földön, mindenkinek van ujjlenyomata, de nincs két egyforma mintázat.

Az ujjlenyomatot régóta ismeri az emberiség. Már az ókori népek az asszírok, a babilóniaiak és a kínaiak is a személyazonosság igazolására, vagy szerződéskötéseikre, üzletkötéseikre ujjlenyomatos agyagpecséteket használtak melybe belenyomták a hüvelykujj végét.

Napjainkban az ujjak bőrlécrajzolatait használó személyazonosítási- és nyilvántartási vizsgálati módszer azon a felismerésen alapul, hogy az ujjbegyek mintázata minden embernél más és más képet mutat, azaz egyedi.

Az ujjak rajzolata magzati élet 3-4.  hónapjában kezd kialakulni először az ujjbegyeken, majd a tenyéren és végül a talpon.Zsoltárok könyve » 139. fejezet 13. Bizony te alkottad veséimet, te takargattál engem anyám méhében.  15. Nem volt elrejtve előtted az én csontom, mikor titokban formáltattam és idomíttattam, mintegy a  föld mélyében.  16. Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is,  amelyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök. 

Az életkorral nem változik, sérülés esetén a rajzolatok eredeti formájukban nőnek vissza, halál esetén egészen a test feloszlásáig megmaradnak. Az ujjlenyomat nem megváltoztatható. Hiába vágják, égetik meg a bőrfelületet, az új bőr megjelenésekor újra az eredeti minta rajzolódik ki. Mintázata  genetikilag van bekódolva, de mivel az ujjlenyomatok kialakulását nemcsak a gének, hanem az anyaméhben a magzatot körül velő környezet is befolyásolja, ezért még az egypetéjű ikrek sem rendelkeznek azonos ujjlenyomattal.   Jób könyve » 37. fejezet  6.  Minden ember kezét lepecsétli, hogy megismerje minden halandó, hogy az Ő műve.

Személyes Alkotónk, személyes Megváltónk és személyes Szabadítónk van. Személyesen a Nevünkön hívattunk el, mert: Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentoma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az övéit. .II. Timóteus levél:2:19